Instars, dawniej Streetcom to agencja marketingowa współpracująca z topowymi firmami celem badania jakościowego produktów oraz ich promocji. Mówiąc bardziej zrozumiale, za pośrednictwem Instars firmy zbierają opinie na temat swoich nowo wypuszczonych, lub wkrótce mających trafić na rynek produktów. To dość proste – uczestnik rejestruje się do kampanii, wykonuje proste akcje na mediach społecznościowych i zyskuje szansę na otrzymanie darmowych produktów.
Spis treści
Na czym to wszystko polega
Instars (dawniej Streetcom) jest łącznikiem między konsumentami a firmami i producentami. Za pomocą platformy firmy wypuszczają do pewnej grupy osób swoje produkty celem ich zareklamowania, przetestowania użyteczności i zebrania opinii.
Często są to nowe produkty, które jeszcze nie weszły do ogólnej sprzedaży. Zakwalifikowane osoby, które otrzymają paczki w ramach krótkiej współpracy muszą przetestować produkt samodzielnie lub wspólnie ze znajomymi, podzielić się opinią i czasem wypełnić krótki raport wraz z własnymi wrażeniami na temat marki.
Co warto zauważyć, paczki otrzymywane za pośrednictwem Instars to nie są próbki, które wystarczą na dwa użycia. Praktycznie wszystkie paczki są bogate w zawartość, często w wielu różnych wariantach.
Przykładowe paczki
kliknij obrazek aby powiększyć
Dla kogo skierowane jest Instars?
Minimalny wiek od jakiego można założyć konto to ukończony 16 rok życia. Poza tym jednym warunkiem każda osoba może zapisać się do programu i rozpocząć polowanie na paczki.
Trzeba jednak zaznaczyć, że najbardziej pożądani i największą szansę na udział w kampaniach mają osoby z rozbudowanymi socialmediami w tym celebryci lub internetowi influencerzy.
To, że nie robisz kariery w internecie nie skreśla Cię absolutnie z udziału w programie. Sam posiadając normalną liczbę znajomych na Facebooku (około 500), bez instagrama TikToka i innych socialmediów w ciągu roku zakwalifikowałem się do 6 kampanii. Szacunkowa wartość wszystkich paczek jakie otrzymałem to około 800 zł.
Jakie są warunki otrzymania paczki?
Kiedy pojawia się nowa kampania na początek czeka ankieta rekrutacyjna. Jest to kluczowy element co zrozumiałe – jeśli zaznaczysz, że nie masz psa w przypadku kampanii karmy dla psów nie otrzymasz paczki.
W kolejnym kroku twórcy kampanii często proszą o udostępnienie paru postów reklamowych na Facebooku.
To tyle. Po paru dniach jeśli zakwalifikujesz się do kampanii otrzymasz wiadomość z prośbą o potwierdzenie adresu do wysyłki paczki.
Co po otrzymaniu paczki?
Otrzymane produkty testowe są Twoje, czasem jednak twórcy kampanii proszą o np. podzielenie się nimi ze znajomymi i zebranie wśród nich opinii. Niektóre kampanie wymagają dokonania raportów, lub wysłania zdjęć zgodnie z wytycznymi.
Dla przykładu w kampanii sosów Tabasco, reklamodawcy prosili o przesłanie zdjęcia otrzymanej paczki i/lub potraw, które przyrządzono z wykorzystaniem sosów. Należało również wypełnić dwa raporty jakie były wrażenia smakowe i jak zareagowali Twoi znajomi, których poczęstowałeś.
To czy finalnie komukolwiek dasz próbki albo napiszesz wymagane raporty, zależy od Twojej woli. Nie spełnienie tych warunków może jednak skutkować mniejszą liczbą kampanii w przyszłości.
Jak często otrzymam paczkę?
To jak często otrzymasz paczkę zależy głównie od potrzeb reklamodawców i Twojego zaangażowania. Nawet jeśli nie zakwalifikujesz się do kampanii, za każdą podejmowaną akcję zbierasz punkty. Punkty są wyznacznikiem jak bardzo dany użytkownik jest i na ile można polegać na jego rzetelności.
Na przykład ja nie jestem influencerem i jedyne co to wypełniałem raporty oraz publikowałem posty na Facebooku, na którym mam 500 znajomych. W ciągu około 12 miesięcy otrzymałem 5 paczek i tydzień dostaw pełnego cateringu dietetycznego.
W tym czasie otrzymałem:
- paczkę sosów Tabasco z 12 butelkami sosu w środku i paroma mniejszymi próbkami
- karmę dla psów mokrą i suchą marki Purina o łącznej wadze ponad 1,5kg
- tydzień dostaw cateringu dietetycznego 2200kcal o wartości 65 zł dziennie
- 4 pudełka kapsułek Ariel do prania
- ePod oraz 6 paczek wkładów do Vuse
- 3 różne butelki alkoholu Metaxa zarówno 5* jak i 7*
Jeśli masz bardziej rozbudowane social media, posiadasz Instragrama, TikToka, kanał na Youtubie masz zdecydowanie większą szansę na otrzymywanie jeszcze większej ilości paczek.
Czy warto?
Naszym zdaniem warto wziąć udział w programie. Przede wszystkim otrzymujesz ciekawe produkty – czasem jeszcze zanim trafią do sklepów – i to całkowicie za darmo.
Wypełnienie ankiety to zazwyczaj maksymalnie 2 minuty, kliknięcie parę razy „udostępnij na Facebooku” to niewiele więcej czasu. Nawet w przypadku odrzuconych kampanii nie jest się specjalnie stratnym, a przy okazji zbiera się punkty zwiększające szanse na przyszłość.
Jedynym problemem jaki mogę znaleźć jest wchodzenie w rolę czyjeś maskotki. W zamian za produkt czasem jesteś zobowiązany na krótki czas stać się ambasadorem marki i chodzącą reklamą. Na szczęście nie ma przymusu zachwalania produktów na siłę – jeśli coś Ci nie smakuje lub produkt uważasz za kiepski nie musisz kłamać. Zawsze liczą się tylko szczere opinie i wrażenia.